Даний курс
розрахований на засвоєння здобувачами освіти професійної (професійно-технічної)
освіти з професій «Помічник вихователя» основ професійно-теоретичної підготовки
з методик: фізичного виховання, розвитку рідної мови, ознайомлення з природою,
образотворчої діяльності, формування елементарних математичних уявлень,
музичного виховання, навчання іноземної мови до виконання кваліфікаційних
обов’язків помічника вихователя закладу дошкільної освіти. Програма з предмета
складена на основі типових програм Державного стандарту професійно-технічної
освіти для підготовки кваліфікованих робітників у закладі професійної (професійно-технічної)
освіти та Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту
дошкільної освіти України.
ПРОГРАМА З ПРЕДМЕТУ
1. Методика фізичного виховання
Зміст та завдання фізичного виховання. Засоби
фізичного виховання дітей дошкільного віку: характеристика, види, класифікація
фізичних вправ. Загартування організму. Гігієнічні фактори як засіб фізичного
виховання. Фізичне виховання дітей раннього віку: першого і другого року життя.
Зміст і методика навчання рухів дітей дошкільного віку: методика навчання
основних рухів, загальнорозвиваючі вправи. Рухливі ігри та методика їх
проведення. Ігри спортивного характеру. Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі
дня: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилинки та
паузи. Заняття з фізичної культури.
2. Методика розвитку рідної мови
Зміст і завдання з розвитку мови
дітей дошкільного віку. Форми навчання рідної мови. Характеристика методів
розвитку та навчання дітей мови. Прийоми розвитку дітей. Умови успішного
розвитку мови дітей. Поняття і розвиток мовних функцій. Закономірності
засвоєння звука дитиною. Особливості звуковимови у різних вікових групах.
Методика виховання звукової культури мови. Методика навчання звуковому аналізу
слів. Закономірності становлення слова у дітей. Особливості словника дітей і
завдання словникової роботи. Принципи словникової роботи. Методика розвитку
словника дітей. Дидактичні ігри та вправи з уточнення й активізації словника.
Методика формування граматичної будови мови. Дитяче словотворення. Шляхи
формування граматичної правильності мови. Методика розвитку зв'язного мовлення.
Навчання діалогічного і монологічного мовлення. Дидактичні ігри та їх роль у
розвитку мовлення. Методика навчання читання. Підготовка руки дитини до письма.
3. Методика ознайомлення дітей з природою
Використання природи у вихованні дітей дошкільного
віку. Завдання ознайомлення дошкільників з природою: розумове, моральне,
естетичне, фізичне виховання. Зміст ознайомлення з природою у закладі
дошкільної освіти. Куток природи і ділянка як основна матеріальна база
ознайомлення дітей з природою. Розміщення і обладнання куточка природи.
Кімнатні рослини кутка природи. Тварини у кутку природи. Птахи у кутку природи.
Тварини – тимчасові мешканці кутка природи. Значення ділянки у здійсненні
основних завдань ознайомлення дошкільників з природою. Вимоги до озеленення
ділянки. Город на ділянці закладу дошкільної освіти. Наочні методи.
Спостереження як основний метод
ознайомлення дітей з природою. Види спостережень у природі. Демонстрування
ілюстративного матеріалу. Практичні методи. Праця в природі як один з основних
методів ознайомлення дітей з природою. Види праці в природі, їх зміст у різних
вікових групах. Нескладні досліди. Словесні методи ознайомлення з природою.
Форми організації роботи по ознайомленню дошкільників з природою: заняття,
екскурсії, цільові й повсякденні прогулянки. Засоби фіксації знань дітей про
природу. Ведення календарів природи і погоди.
4. Методика образотворчої діяльності
Культура, освіта й мистецтво ‒ взаємовпливові чинники
розвитку особистості в образотворчій діяльності. Види і жанри образотворчого
мистецтва як джерело змісту образотворчої діяльності дошкільнят. Види
образотворчої діяльності. Форми організації образотворчої діяльності. Методика
керівництва образотворчою діяльністю дітей. Методи навчання образотворчої
діяльності. Розвиток у дітей інтересу до образотворчої діяльності. Малювання –
основний вид образотворчої діяльності. Різноманітні види техніки. Нетрадиційні
техніки малювання. Ліплення. Засоби виразності ліплення. Матеріали та устаткування для ліплення.
Аплікація. Засоби виразності аплікації. Матеріали
та устаткування для аплікації. Конструювання. Засоби виразності
конструювання. Матеріали для
конструювання. Спільна робота закладу дошкільної освіти та сім’ї з питань
розвитку дитини засобами образотворчого мистецтва.
5. Методика формування елементарних математичних уявлень
Значення і завдання формування
початкових математичних уявлень і понять у дошкільників. Форми, методи і
прийоми навчання математики. Сприйняття формування елементарних математичних
уявлень у дітей раннього віку: другого і третього року життя. Особливості
формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку.
Формування уявлень про кількість. Формування уявлень про числа та навчання
лічби. Ознайомлення із складом числа. Ознайомлення з арифметичними задачами.
Формування уявлень про розмір предметів. Формування уявлень про форму
предметів. Формування уявлень про геометричні фігури. Орієнтування у просторі.
Орієнтування у часі. Логіко-математичні завдання для розвитку
сенсорно-пізнавальних здібностей. Форми організації наступності в
роботі початкової освіти та закладу дошкільної освіти у навчанні математики.
Форми роботи закладу дошкільної освіти і сім’ї.
6. Методика музичного виховання
Значення музики як виду мистецтва. Музика як засіб
естетичного, морального, розумового, фізичного виховання і розвитку. Завдання
музичного виховання. Методи і прийоми музичного виховання. Музичні жанри.
Дитячий музичний фольклор. Обрядовий фольклор. Види музичної діяльності
дошкільників: слухання музики, особливості музичного сприймання, співи:
співаночки, пісні, музично-ритмічні рухи: вправи, музичні ігри, танці, гра на
музичних інструментах. Програмові вимоги до музичного репертуару. Форми
організації музичної діяльності: заняття, музика свят і розваг, музика в
повсякденному житті, самостійна музична діяльність. Музично-театралізовані
свята, музичні розваги. Ознайомлення дітей з різними видами театру. Освітні
завдання та зміст педагогічної роботи з дітьми дошкільного віку у різних
вікових групах.
7. Методика навчання іноземної мови
Основи навчання іноземної мови. Мета і завдання навчання дошкільників
іноземної мови. Урахування психолого-педагогічних особливостей дітей. Принципи
навчання. Зміст навчання. Типові недоліки. Специфіка використання гри при
навчання іноземної мови. Структура і методика проведення занять. Навчання основ
фонетики. Навчання лексики. Навчання граматичного матеріалу. Навчання
спілкування: аудіювання та говоріння. Освітні завдання та зміст педагогічної
роботи щодо вивчення іноземної мови з дітьми четвертого (п’ятого) року життя.
Освітні завдання та зміст педагогічної роботи щодо вивчення іноземної мови з
дітьми шостого (сьомого) року життя. Показники компетентності дітей віку. Висока
професійна та педагогічна майстерність педагога – запорука успіху навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар