МАТЕРІАЛИ ДЛЯ КОНСТРУЮВАННЯ
За призначенням результати дитячої конструктивної діяльності спрямовані на задоволення двох видів потреб. В одному з них споруди виконують функцію майбутньої гри. Вони хоч і відрізняються певною лаконічністю, але передбачають відтворення всього необхідного для наступних практичних дій. В іншому випадку дитячі споруди, незважаючи на те, що теж пов’язані з грою, оскільки при їх створенні діти беруть на себе роль конструктора, будівника, вони є результатом реалізованого творчого задуму й відрізняються, зважаючи на це, більшою мірою складності й художньої оздобленості.
Залежно від матеріалів, дитячу діяльність
розрізняють на:
конструювання
з будівельних матеріалів;
конструювання
з паперу, картону та інших матеріалів;
конструювання
з природних матеріалів.
Конструювання
з будівельних матеріалів,
які виготовляє вітчизняна й зарубіжна промисловість спеціально для цього виду
дитячої діяльності, вважається найбільш популярним серед дітей. Відрізняють:
тематичні комплекти будівельних матеріалів
(«Архітектор», «Конструктор» і більш диференційовано ‒ «Автомобілі», «Літаки»,
«Кораблі», «Мости» тощо);
універсальні набори будівельних матеріалів
(куби, бруски, циліндри, конуси, піраміди та інше), які діти використовують
відповідно до свого задуму.
Останні
виготовляються з легких матеріалів, безпечних для дітей (дерево, пластмаса) і,
крім того, мають різнокольорове покриття, що приваблює до себе їх увагу і дає
можливість вирішувати не тільки конструктивні, але й естетичні завдання. Ті та
інші комплекти будівельних матеріалів мають свої переваги, тому в однаковій
мірі повинні використовуватися в діяльності дітей.
Конструювання
з паперу, картону та
інших матеріалів включає декілька операцій і тому, з погляду самої технології
побудови споруди, вважається більш складним для дітей. Так, підготовчий етап
передбачає:
усвідомлення
загального вигляду споруди, її структурних деталей,
обробку
поверхні,
підбір
необхідних матеріалів,
розмітку
майбутньої деталі на аркуші паперу,
вирізування
заготовки,
її
оздоблення
та
склеювання.
Сам процес
конструювання включає компонування деталей відповідно до задуму та їх
закріплення. Зрозуміло, що підготовчий період щодо виконання власне самої споруди
може бути скороченим завдяки використанню раніше підготовлених деталей, готових
підручних деталей (коробки відповідних розмірів, котушки, пластмасові пробки
від тюбиків, шматочки пінопласту, етикетки тощо); розподіл операцій на два етапи та інше.
Конструювання
з природних матеріалів передбачає
виготовлення із:
снігу,
вологого
піску,
гілок дерев,
плодів, тощо
різноманітних споруд, прикрас, сувенірів та іншого. Використання зазначеного
матеріалу зближає дітей з навколишньою природою, збагачує їх уявлення про неї,
активізує спостережливість, уяву, фантазію.
Немає коментарів:
Дописати коментар