СПІЛЬНА РОБОТА ЗАКЛАДУ
ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА СІМ’Ї
Сім’я як первинний осередок кожного суспільства забезпечує відтворення та продовження людського роду, визначає генетичну програму розвитку особистості. У ній закладаються основи виховання та формування майбутньої особистості. Через неї передаються нащадкам історичні та духовні цінності, трудові навички, національні особливості, традиції.
На
становлення особистості в родинному оточенні впливають різноманітні зовнішні та
внутрішні чинники, які у своїй сукупності та інтегрованій єдності формують
педагогічну культуру і виховний потенціал сім’ї. Педагогічна культура родини
завжди відображає рівень досягнень суспільства в галузі освіти і виховання підростаючого
покоління. Вона містить такі характерні ознаки навчальної і виховної діяльності
батьків, як рівень інтелектуального і духовного розвитку, загальна культура,
конкретні педагогічні вміння, найважливішим з яких є спілкування.
Образотворча діяльність в багатогранному житті сім’ї
організовується:
у побуті: прикрашання інтер’єру, оздоблення
предметів побуту, ліплення з тіста, прикрашання випічки, писанкарство,
вирізання з паперу;
у процесі спільних занять з дитиною: спілкування з
красою в житті та мистецтві, малювання, ліплення, декоративна діяльність,
художня праця, вишивання, флористика і таке інше;
на святах, розвагах, культурному дозвіллі сім’ї:
виставки, конкурси, концерти, вистави, ігри, екскурси до музеїв, на художні
виставки, зокрема і дитячого малюнка.
Методи
організації образотворчої діяльності дитини в родині: спостереження,
розглядання предметів, картин, ілюстрацій, дидактичні ігри, ігрові ситуації,
евристичні, частково-пошукові, дослідницькі ситуації, художнє
експериментування, оцінка, ретроспекція (коли я була такою як ти, то любила
малювати..., виготовляти прикраси для ялинки, моїми дитячими малюнками
прикрашали кімнату до сімейних свят тощо).
Немає коментарів:
Дописати коментар