МАЛЮВАННЯ – ОСНОВНИЙ
ВИД ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Серед різноманітних видів образотворчої діяльності, якими оволодівають діти дошкільного віку, малювання займає провідне місце. Його перевага полягає не тільки в тому, що воно забезпечує можливість відтворення уявлень та вражень про навколишню дійсність, починаючи з перших кроків залучення до цієї діяльності, воно, крім того, покладено в основу всіх інших видів образотворчої діяльності і сприяє успішності оволодіння ними.
У залежності
від завдань відтворення дійсності розрізняють такі види малювання:
предметне (зображення окремого об’єкту);
сюжетне (відтворення епізоду, події та
явища);
декоративне (зображення візерунків,
орнаментів).
Оскільки
малювання (як і інші види образотворчої діяльності), крім пізнавальної і
виховної, виконує ще й комунікативну функцію, діти з перших кроків залучення до
нього оволодівають елементами образотворчої
мови:
малюнком,
лінією,
кольором,
композицією.
Малюнок як елемент образотворчої мови
щодо діяльності дітей дошкільного віку полягає у відтворенні форми (в
умовно-площинному зображенні) об’єкта, пропорційних співвідносин його деталей
та їх положення у просторі, окремих ознак пластики та динаміки.
Лінія як один з основних засобів
зображення використовується дітьми із самого початку залучення їх до малювання.
Протягом усього дошкільного дитинства в малюнках дитини переважає одинока
контурна лінія.
Колір.
Оволодіння кольором у
практиці дитячого садка здійснюється з метою вирішення двох взаємопов’язаних
завдань. З одного боку, формування почуття кольору є невід’ємною частиною
сенсорного виховання, спрямованого на розвиток у дітей здібності орієнтування в
навколишній дійсності. З іншого боку, оволодіваючи еталонною системою кольору,
діти вчаться відповідним засобом відтворювати одну з важливих зовнішніх ознак
предметів та явищ.
Композиція як засіб організації художнього
твору у відповідності з його змістом і задумом автора, засновується на законах,
правилах та прийомах, які склалися протягом багатовікової художньої практики й
естетичного пізнання дійсності.
Немає коментарів:
Дописати коментар