ЗАНЯТТЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
У другій групі раннього віку проводять щоденні заняття
з фізичної культури. З дітьми до півтора року (сплять два рази в день) кращий
час для проведення занять після першого денного сну. З дітьми від півтора до
двох років (сплять один раз в день) заняття проводиться у першу половину дня
через півгодини після сніданку або відразу після денного сну. Здебільшого
заняття з фізичної культури відбуваються у груповій кімнаті. Тривалість їх у
межах 12-15 хвилин.
Однією з умов успішного проведення занять є ретельна підготовка
вихователя до них. Він підбирає необхідні посібники, інвентар, іграшки,
розставляє лави та стільчики. Забезпечує необхідні гігієнічні умови для їх
проведення.
Перед початком заняття проводиться вологе прибирання
підлоги та провітрювання приміщення (температура повітря +18-20°С). У літній
час доцільно проводити заняття на свіжому повітрі при температурі не нижче
+20°С. Починаючи з півтора року діти одягають майку, труси, носки або тапочки
(на килимку - босоніж).
Для проведення занять з фізичної культури необхідний
інвентар та посібники:
короткі палиці,
дошки,
колоди (надувні);
великий кошик,
обручі,
дерев’яні драбинки,
гімнастичні лави,
гумові м’ячі та ін.
Ці посібники за розмірами та вагою повинні відповідати
віку дітей та бути зручними для їх застосування.
При проведенні занять вихователь розподіляє дітей на
підгрупи. Від року до півтора об’єднують у підгрупу по 2-4 дітей, а від півтора
до двох років ‒ по 5-8 дітей. При цьому враховується стан фізичного розвитку та
рухової підготовленості дитини. Крім того, малюк, який тільки почав відвідувати
дитячий садок, ходить спочатку в молодшу групу (навіть якщо йому більше ніж
півроку). Під час проведення занять з однією з підгруп вихователь створює умови
для самостійної ігрової діяльності іншим дітям у другому кінці групової
кімнати.
При плануванні змісту занять з фізичної культури
враховують такі положення: фізичні вправи повинні відповідати
анатомо-фізіологічним можливостям дітей; слід передбачати вправи для всіх
великих м’язових груп (плечового пояса, живота, спини, рук, ніг); виконувати
вправи з різних вихідних положень (стоячи, сидячи, лежачи); запобігання
тривалим статичним положенням та чеканню; дотримуватися поступового збільшення
фізичних навантажень за рахунок ускладнення рухів та їх дозування;
забезпечувати позитивні емоції у дітей під час виконання рухів та ігор;
застосувати оптимальні способи та методи організації (фронтальний, потоковий)
дітей під час виконання фізичних вправ.
У другій групі раннього віку заняття з фізичної
культури за своєю структурою не поділяється на частини, як у інших вікових
групах. Організація його передбачає виконання основних рухів у чергуванні з
загально-розвиваючими вправами, які виконуються підгрупою дітей одночасно з
вихователем. Таким чином забезпечується зміна активних рухів та короткочасного
відпочинку, зміна різних вихідних положень.
Фізичні вправи та ігрові рухи плануються на занятті у
вигляді комплексу. Кожний з них проводиться протягом тижня. Однак для
підвищення інтересу дітей до основних рухів (ходьба, повзання, лазіння,
метання) слід вносити деякі зміни щодо їх складності. Наприклад, ходьбу по
«доріжці» (з двох мотузок) у наступних заняття ускладнюють ходьбою по дошці або
переступанням через кубики та ін.
Під час занять вихователь забезпечує оптимальну рухову
активність дітей. Для цього застосовують потоковий (діти виконують рухи одне за
одним), фронтальний (всі діти виконують вправи разом), змінний (двоє-троє дітей
виконують вправу, а інші чекають своєї черги) методи організації. Вони
дозволяють забезпечити високу моторну щільність занять, яка повинна бути у
межах 70-80%. Дослідження рухової активності дітей другого року життя під час
занять фізкультурою складає на початку навчального року 50-180 кроків, а
наприкінці року ‒ 300-500 кроків (С.Я. Лайзене, В.А. Шишкіна).
Лазар опрацювала теми 1.9 і 1.10
ВідповістиВидалити