субота, 28 березня 2020 р.

2.4. Прийоми навчання дітей рідної мови


ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ РІДНОЇ МОВИ
Прийом ‒ це елемент, складова частина методу. Кожен метод має кілька прийомів. У методиці розвитку мовлення і в дошкільній педагогіці прийоми класифікують залежно від місця в них наочності й емоційності. Вони поділяються на:
словесні,
наочні
ігрові.
Найважливішими є словесні прийоми:
мовленнєвий зразок,
запитання,
пояснення,
вказівка,
оцінювання дитячого мовлення.
Мовленнєвий зразок - правильна, спеціально підготовлена мовленнєва діяльність вихователя, яку повинні наслідувати діти.
Запитання ‒ словесне звертання, що вимагає відповіді, передбачає використання наявних знань.
Пояснення широко використовуються у процесі спостережень, розглядання картин, предметів, щоб допомогти дітям зрозуміти окремі сторони, взаємозв’язки, причинові залежності предметів і явищ.
Пояснення дітям змісту і послідовності навчальних дій називаються вказівками.
Оцінювання мовлення дітей є також важливим прийомом навчання. Це розгорнуте мотивоване судження про засвоєння дитиною знань, якість виконання завдань, мовленнєве вміння і навички.
Наочні прийоми ‒ показ картинки, іграшки, предмета, руху або дії, артикуляції звуків. Показ супроводжується словесними прийомами: поясненням, вказівкою, запитанням.
У розвитку мовлення дошкільників велике значення мають ігрові прийоми:
створення ігрової ситуації,
виконання ігрових дій,
звуконаслідування,
загадкова інтонація голосу,
використання жартів.
Ігрові прийоми можуть виступати елементи дидактичної гри, гри-інсценізації. У практичній діяльності найчастіше використовується комплекс прийомів.


Немає коментарів:

Дописати коментар