субота, 11 квітня 2020 р.

3.6. Ділянка закладу дошкільної освіти


ДІЛЯНКА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Найближчим природним оточенням, де діти проводять велику кількість часу в дитячому садку, є ділянка. У сучасних архітектурно-проектувальних вирішеннях ділянка розглядається як продовження групової кімнати і подібно до того, як у груповій кімнаті все обладнується для проведення змістовної роботи з дітьми, так і ділянка дитячого садка повинна створювати можливості для успішного ознайомлення з природою.
Ділянка дитячого садка є тим середовищем, яке за умови його правильної організації, має великий вплив на розвиток всіх сторін особистості дитини, оскільки на ділянці організовується різноманітна діяльність дошкільників ‒ пізнавальна, ігрова, трудова.
Ділянка дитячого садка повинна давати багатий матеріал для формування у дітей образів рідної природи. Саме тут дитина повинна дізнатися про різноманітні дерева, кущі, плодові, городні, декоративні рослини, особливості їхнього життя, зміни в різні пори року, їхнє значення для людини. На ділянці діти знайомляться із світом тварин ‒ різноманітними комахами, птахами, деякими свійськими тваринами. У процесі пізнання цих об’єктів дітей знайомлять з залежністю життя рослин, тварин від зміни умов (підживлені рослини краще ростуть). Нагромадження такого досвіду сприяє розумінню зв’язків і залежностей у природі.
Ділянка дитячого садка ‒ сприятливе середовище для розвитку мови і мислення дітей. Процес пізнання нових об’єктів природи, прийомів догляду за ними завжди пов’язується з позначенням їх словом, що сприяє збагаченню словника дітей.
Добре озеленена ділянка ‒ важлива умова здійснення сенсорного виховання. Вона дає вихователю достатньо матеріалу для розвитку всіх аналізаторів ‒ зорового, слухового, дотикового, нюхового.
Під час перебування дошкільників на ділянці здійснюється розвиток їхньої спостережливості, діти оволодівають прийомами аналізу, навчаються порівнювати, виділяти суттєве.
Ділянка дитячого садка ‒ важлива умова вирішення виховних завдань.
На ділянці дитячого садка організовується праця дітей на городі, квітнику, а це ‒ важлива умова формування любові до праці, трудових навичок.
Гарно озеленена ділянка дитячого садка ‒ це те місце, де діти дістають естетичні враження від спілкування з природою, і педагогічному колективу необхідно зробити все для того, щоб ці враження були повноцінними.
Добре озеленена ділянка створює сприятливі умови для фізичного розвитку дітей.
Розмір ділянки залежить від типу дошкільного закладу. На ділянці дитячого садка виділяються такі структурні компоненти:
групові майданчики з газонами ‒ майданчики повинні мати садове покриття (відсів щебеню), асфальтоване покриття на дитячих ділянках не допускається. Середина майданчика має бути вільною від обладнання, оскільки на майданчику проводяться рухливі ігри, розваги. По краях майданчика слід розташовувати тіньовий навіс, пісочники, обладнання для ігор з водою, тощо;
фізкультурний майданчик ‒ половина майданчика повинна мати садове покриття, а половина засіватися сумішшю газонних трав. Фізкультурне обладнання розташовується по краях майданчика;
майданчик для утримання дрібних свійських тварин ‒ розташовують його переважно біля господарського подвір’я. Він обладнується клітками і вольєрами для утримання дрібних свійських тварин;
квітники ‒ спільні для дитячого садка, і квітники на групових ділянках;
дитячий город;
сад і ягідник ‒ його площа залежить від загальної площі дитячого закладу, але важливо, щоб там були посаджені основні плодові дерева і кущі;
майданчик для вивчення правил вуличного руху;
кільцева дорога для їзди на дитячих велосипедах;
господарське подвір’я ‒ де розташовуються сарай, овочесховище і під’їзні шляхи для вантажних машин;
плескальний басейн.
На майданчику дитячого садка розташовуються малі архітектурні форми ‒ перголи, фонтани, тіньові грибки. Вздовж доріжок розміщуються лави.
Озеленення ділянки дитячого садка має велике значення для створення сприятливих умов для перебування там дітей та ознайомлення їх з природою. У зв’язку з цим до озеленення ділянки дитячого садка висуваються певні гігієнічні і педагогічні вимоги.


Немає коментарів:

Дописати коментар